loading...
گروه نرم افزار بوعلی
فاطمه بشیرگنبدی بازدید : 656 پنجشنبه 04 اردیبهشت 1393 نظرات (1)

jpgجواب این  سوال سخت در طول زمان همراه با بشر تکامل یافته است. در قدیم مردم دانه های شن را ذرات سازنده دنیای اطراف خود می انگاشتند. سپس اتم کشف شد و تا وقتی که پروتون، نوترون و الکترون کشف نشد به نظر می آمد که اتم قابل تقسیم نیست. همین تفکر در مورد این سه ذره بنیادی وجود داشت تا اینکه دانشمندان کشف کردند که پروتون ونوترون هر کدام از سه کوارک ساخته شده اند.

 


احسان ربیعی بازدید : 538 دوشنبه 25 فروردین 1393 نظرات (3)

linux

       ظهور لینوكس در دنیای كامپیوتر این صنعت را به دو دسته برندگان و بازندگان تقسیم كرده‌ است. جذابیت لینوكس كاملا روشن است و استقبال از آن را اجتناب‌ناپذیر می‌نماید. این سیستم برخلاف سیستم‌های پردازش رقیب، نظیر ویندوز محصول شركت مایكروسافت و سولاریس ساخت شركت سان كاملا مجانی است.این سیستم تقریبا روی همه كامپیوترها به‌راحتی نصب می‌‌شود و افزون بر این‌ها با انعطاف‌پذیری، سازش و صرفه‌جویی در هزینه‌ها خیلی امكانات دیگر را نیز فراهم می‌كند. لینوكس بیشتر برای هدایت سرورها، ماشین‌های پشتیبانی دفاتر كه نامه‌های پست الكترونیكی را دریافت و ارسال می‌كنند، صفحات وب و همچنین برای استفاده مشترك از فایل‌ها و چاپ اسناد استفاده می‌شود. تركیبی از چند دستگاه با این سیستم‌عامل می‌تواند یك ماشین با قدرت یك ابررایانه بسازد...

احسان ربیعی بازدید : 566 دوشنبه 19 اسفند 1392 نظرات (0)

                            seo

زمانی که شما در یک موتور جستجو به دنبال یک موضوع خاص می گردید حتما متوجه این موضوع شده اید که برخی از وب سایتها دارای رتبه های بالاتری می باشند و در صفحات اولیه نمایش داده می شوند و این یعنی تولید کردن صفحات وبی که برای موتورهای جستجو جالب و فریبنده هستند. بهینه سازی صفحات وب این است که شما در نتایج یک موتور جستجوی بزرگ بیشترین امتیاز را داشته باشید.

احسان ربیعی بازدید : 484 پنجشنبه 05 دی 1392 نظرات (1)

 Richard Matthew Stallman مایکروسافت را پکاند ...!

ریچارد متیو استالمن در دنیای مجازی به عنوان هکر شناخته نمی شود بلکه او را به عنوان رهبر مبلغان نرم افزارهای آزاد می شناسند. اما همین رهبر به علت قدرتی که در برنامه نویسی دارد هکر ماهری هم هست. در ضمن او از دشمنان سرسخت مایکروسافت است. در دسته بندی هکرها یک هکر کلاه سفید است و در دنیای مجازی تا به حال خرابکاری نکرده ولی مانند هر هکری به حریم شخصی اعتقاد ندارد و می گوید تمام اطلاعات دنیا باید به اشتراک گذاشته شود. این هکر روسی کنفرانس های بسیاری درباره هک و هکرها برگزار کرده و چهره هکرهای واقعی را به دنیا نشان داده است. یکی از کارهای معروف او هک کردن قوی ترین سیستم امنیتی مایکروسافت است. استالمن درحالی که نماینده مایکروسافت در کنفرانس و در حال توضیح دادن همین مثلا قوی ترین سیستم امنیتی بود به شبکه نفوذ کرد و در مقابل همه حضار و تنها در مدت 8 دقیقه، نرم افزار را هک کرد و در فهرست سیاه مایکروسافت قرار گرفت.

احسان ربیعی بازدید : 419 پنجشنبه 05 دی 1392 نظرات (0)

بر اساس يافته هاي گروه تحقيقاتي موسسه AV-Tes t از سال 2000 تاكنون، جاوا، Adobe Reader و فلش علت اصلي 66 درصد از آسيب پذيري هايي بوده است كه بر روي ويندوز توسط بدافزارها مورد سوء استفاده قرار گرفته است.

اين مطالعه نشان دهنده اهميت اين قاعده معروف است كه به روز نگه داشتن نرم افزارها و برنامه هاي كاربردي يكي از مهم ترين اقدامات براي امنيت سيستم است. در مطالعه بيان نشده است كه چه تعداد از اين سوء استفاده ها مربوط به آسيب پذيري هايي بوده است كه اصلاح نشده اند، اما بدون شك اين عامل درصد بسيار كمي از سوء استفاده ها را شامل مي شود.
در طول پنج تا ده سال گذشته هر دو شركت ادوب و مايكروسافت فرآيندهاي توسعه نرم افزاري خود را بهبود بخشيده اند و سعي كردند تا تعداد كلي آسيب پذيري ها را كاهش دهند. جديدترين نسخه هاي ويندوز و برنامه هاي كاربردي هر دو شركت مايكروسافت و ادوب نسبت به سال 2000 و حتي 2008 امن تر مي باشند.
اين واقعيت درباره جاوا صدق نمي كند زيرا بزرگترين مشكل برنامه هايي كه در اين مطالعه بررسي شده اند، استفاده كاربران از نسخه هاي قديمي جاوا مي باشد.
محمدصادق عسکری بازدید : 628 جمعه 25 مرداد 1392 نظرات (4)

خدا را دوست دارم ، به خاطر اینكه با هر username كه باشم، من را connect می كند.

 خدا را دوست دارم ، به خاطر اینكه تا خودم نخواهم مرا D.C نمی كند . 

خدا را دوست دارم ، به خاطر اینكه با یك delete هر چی را بخواهم پاك می كند.

خدا را دوست دارم ، به خاطر اینكه اینهمه friend برای من add می كند.

خدا را دوست دارم ، به خاطر اینكه اینهمه wallpaper كه update می كند.

خدا را دوست دارم ، به خاطر اینكه با اینكه خیلی بدم من را log off نمی كند....

محمدصادق عسکری بازدید : 477 چهارشنبه 23 مرداد 1392 نظرات (1)

بدون شک تمامی افراد موفق در جهان اشتباهاتی هم مرتکب شده و از آنها تجربه زیادی کسب کرده اند. در میان افراد معروف در دنیای تکنولوژی شاید کمتر کسی به معروفیت استیو جابز باشد. او در عین معروفیت دوست داشتنی هم بود و با ابداعات زیرکانه و جالب خود تحولی عظیم در دنیای کامپیوتر بپا کرد. اما حتی استیو جابز هم در زندگی خود اشتباهاتی را مرتکب شد که در ادامه به برخی از آنها اشاره میکنیم.

استیو جابز در دهه هشتاد به شرکت انیمیشن سازی Pixar علاقمند شد ولی نه برای ساخت انیمیشن بلکه برای تولید سخت افزار!! او در ابتدا تصور میکرد نیرو و تخصص کافی برای تبدیل این شرکت به تولیدکننده سخت افزار وجود دارد اما پس از مدتی به اشتباه خود پی برد و به موسسان اصلی پیکسار کمک کرد تا در زمینه تولید انیمیشن رو به جلو فدم بردارند و پس از مدتی انیمیشن معروف پیکسار با نام Toy Story به جهان معرفی شد و شرکت پیکسار به موفقیتی بزرگ دست پیدا کرد.

تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    کدام یـک از درس هـای تـخصصی مهندسی نرم افزار را بیشتر می پسندید؟ (امکان انتخاب چند گزینه وجود دارد)
    آمار سایت
  • کل مطالب : 523
  • کل نظرات : 690
  • افراد آنلاین : 7
  • تعداد اعضا : 170
  • آی پی امروز : 81
  • آی پی دیروز : 71
  • بازدید امروز : 184
  • باردید دیروز : 341
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 1,079
  • بازدید ماه : 3,900
  • بازدید سال : 34,238
  • بازدید کلی : 819,597
  • کدهای اختصاصی

    نویسنده: [Comment_Title]
    تاریخ ارسال: [Comment_Date]

    پیام: [Comment_Message]

    .:: متن کامل پیام ::.