loading...
گروه نرم افزار بوعلی
حامد آهنگری بازدید : 571 دوشنبه 21 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

خلاصۀ تفاوت های پارسرهای LL و LR تقدیم می شود.types of parser

 

parsing یا تجزیه و بررسی صرف و نحو، فرآیند تجزیه رشته ای از نمادها، چه در زبان طبیعی و چه در زبان ماشین، بر پایۀ مطابقت با قوانینِ تولیدِ (production rules) گرامرهای آزاد از زمینه (context-free) است. ریشه کلمۀ parsing از کلمۀ لاتین pars، به معنای بخش کردن (تجزیه) است.

کار یک پارسر این است که مشخص کند آیا یک رشتۀ ورودی token از اسکنر، می تواند از سمبل شروع گرامر ما مشتق شود؟ و اگر می تواند، این مسیر اشتقاق چگونه است؟ ضرورتاً این وظیفه به دو شکل انجام می شود. نحوۀ اشتقاق قوانین تولید در گرامر زبان، که می تواند اشتقاق از چپ ترین و یا اشتقاق از راست ترین نماد باشد، دو شکل مختلف و مهم پارسرهای bottom-up و top-down را به وجود می آورد.

احسان ربیعی بازدید : 458 دوشنبه 08 اردیبهشت 1393 نظرات (1)

 

ایرانسل از برگزاری مسابقه برنامه نویسی موبایلی ایرانسل ۲۰۱۴ به همراه جوایز نفیس نقدی خبر داد.
به گزارش روابط عمومی ایرانسل؛ تمامی برنامه نویسان توانمند به برنامه نویسی موبایلی، می‌توانند درمسابقه بزرگ برنامه نویسی موبایلی ایرانسلI.C.M.A (I Can Make Apps) شرکت و با خلق برنامه‌هایکاربردی جدید و جذاب، استعداد و مهارت خود را را ارزیابی کنند.

محمدصادق عسکری بازدید : 649 جمعه 15 فروردین 1393 نظرات (4)

توجه: لطفاً تمام دوستانی که برنامه رو از قبل دانلود کرده بودن دوباره از ادامه مطلب نسخه جدید رو دریافت کنند. + توضیحات بیشتر در ادامه مطلب

اول جا داره سال نو و عید نوروز رو به همه دوستان تبریک بگم. امیدوارم که امسال برای همه سال خوبی باشه.

در این پست می خوام برنامه ای که تقریباً طول عید مشغول طراحی اون بودم رو براتون قرار بدم.

ایده ساخت این برنامه از اونجا شروع شد که اساتید سر کلاس تاریخ ها و برنامه هایی رو اعلام می کردن که معمولاً من خودم فراموششون می کردم برای همین به فکرم خورد که توی سایت یه قسمت برای برنامه های اساتید بسازم و اطلاعات رو اونجا نگه دارم ولی دیدم که نگهداری و بروز رسانی اطلاعات اینطوری روی سایت کار آسونی نیست برای همین فکر ساخت برنامه ای که بشه تمام برنامه ها رو به طور مناسب و آسون نگهداری و مدیریت کرد به ذهنم رسید.

.:: برای خوندن اطلاعات برنامه و دانلود برنامه به ادامه مطلب مراجعه کنید ::.

علی اصغر کریمی بازدید : 715 سه شنبه 22 بهمن 1392 نظرات (0)

این موتور جزو چهار موتور بازی ساز بزرگ می باشد که البته روز به روز در حال پیشرفت است ، طی چند سال اخیر بسیای از بازی سازان به سمت این موتور گرایش پیدا کرده اند، حتی در داخل کشور نیز بسیاری از شرکت های بازی سازی این موتور را به عنوان موتور بازی ساز خود انتخاب کرده اند و در حال ساخت بازی با این موتور بازی ساز هستند. ساخت بازی با این موتور بازی ساز بسیار ساده است چرا که بیشتر کار در محیط ویژوال انجام می شود، یعنی حدود 80 درصد کار بدون کدنویسی انجام می شود و تنها حدود 20 درصد کار کدنویسی است، که این موضوع باعث جذب بسیاری از کاربران علاقه مند به بازی سازی شده است که علم زیادی در برنامه نویسی ندارند.

ویرایشگر اسکریپت این موتور بازی ساز , نرم افزار mono است که یک نرم افزار متن باز ویرایشگر زبان های برنامه نویسی است این نرم افزار بسیار قدرتمند است و کاملا با موتور بازی ساز یونیتی هماهنگ شده است.

محمدصادق عسکری بازدید : 949 دوشنبه 18 آذر 1392 نظرات (0)

 در این پست براتون یک اینفوگرافیکی جالب که تعداد خط کد های چندین اپلیکیشن و برنامه معروف رو نشون میده قرار میدم که مطمئناً میتونه براتون جالب باشه.

 به عنوان مثال Windows Vista (2007) در ۵٠ میلیون خط نوشته شده، در حالی که در نسخه جدیدتر ویندوز یعنی ۷ این خط‌ ها به ۴٠ میلیون کاهش پیدا کرده

 در ادامه برای شما تصویری رو قرار میدم که توی اون می تونید تعداد کدهای ده ها برنامه معروف رو به ترتیب از چند صد هزار خط تا چند میلیون خط ببینید. امیدوارم لذت ببرید...

علی اصغر کریمی بازدید : 503 پنجشنبه 30 آبان 1392 نظرات (0)

آقای عبدالمجید در آخرین جلسه از کلاس جاوا دوتا از سوالات ACM رو مطرح کردن که من ترجیح دادم کد سوال دوم رو که خودم نوشتم براتون قرار بدم چون توی این کد از LinkedHashMap استفاده کردم گفتم شاید برای شما جالب باشه.

برای دانلود کد و یه سری توضیح درباره کد به ادامه مطلب بروید

تعداد صفحات : 7

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    کدام یـک از درس هـای تـخصصی مهندسی نرم افزار را بیشتر می پسندید؟ (امکان انتخاب چند گزینه وجود دارد)
    آمار سایت
  • کل مطالب : 523
  • کل نظرات : 690
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 170
  • آی پی امروز : 92
  • آی پی دیروز : 71
  • بازدید امروز : 208
  • باردید دیروز : 341
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 1,103
  • بازدید ماه : 3,924
  • بازدید سال : 34,262
  • بازدید کلی : 819,621
  • کدهای اختصاصی

    نویسنده: [Comment_Title]
    تاریخ ارسال: [Comment_Date]

    پیام: [Comment_Message]

    .:: متن کامل پیام ::.